Werken en andere dingen - Reisverslag uit Townsville, Australië van Tsjeard en Jannie Halbersma en Bouwma - WaarBenJij.nu Werken en andere dingen - Reisverslag uit Townsville, Australië van Tsjeard en Jannie Halbersma en Bouwma - WaarBenJij.nu

Werken en andere dingen

Door: Tsjeard en Jannie

Blijf op de hoogte en volg Tsjeard en Jannie

04 Mei 2010 | Australië, Townsville

Hallo allemaal,

Het is weer een tijdje geleden dat we iets van ons hebben laten horen, maar ja als je aan het werk bent beleef je een stuk minder natuurlijk, maar dat hoeven we jullie niet te vertellen.

Als laatste hebben we geschreven toen we in Cairns waren voor een week werk. Dit hebben we dan ook gedaan wat erg leuk was om te doen. We hebben in een groot winkelplaze gestaan en een animalfarm gerund. De kinderen konden gratis de kleine dieren komen aaien. We hadden cavia's, eendjes, kleine kuikentjes en kippen. Het is grappig om de reactie te zien van de kinderen als ze de dieren vasthouden. We hebben veel goede reacties gehad van de ouders en onze bazen.

Na een week zetten we weer koers naar Alligator Creek. Hier zijn we tot 23 mei. Wat we hier voornamelijk doen is werken werken en nog eens werken. Grotendeels doen we dit ter compensatie voor kost en inwoning maar ook kunnen we zo nu en dan nog wat bijverdienen.

Vorige week vrijdag zijn we naar de plaatslijke rugbyclub geweest. Dit was erg boeiend om te zien. In een stadion waar zo'n 25000 mensen in kunnen en de zijkanten bestaan uit grasvleden. We zaten dicht op het veld met een biertje in de hand. De vrijdag daarop hebben we eerst gewerkt en daarna nog de tweede helft kunnen zien. Het lijkt mij (Tsj) ook wel wat maar dan moet er wel een goede verzekering afgesloten worden denk ik.

We hebben wat geschoven met de data's en gaan nu wat eerder naar Azie. We vliegen op 27 mei naar Jakarta in plaats van 10 juni. Dan hebben we iets langer de tijd om te wennen aan de cocktails en de hangmatjes op het strand.

We hebben jullie een tijdje laten wachten op de foto's maar hebben nu weer 113 nieuwe foto's toegevoegd.

Voor de rest hebben we niet veel nieuws te melden. We kijken beide wel erg uit naar Azie, helaas is dat ook meteen de laatste periode van onze reis.

liefs Tsjeard en Jannie

• 04 Mei 2010 - 11:24

Joke En Thessa :

Heee Jannie, wat een geweldige foto's meid, schitterend hoor én herkenbaar. Mooi he, die Olga's?
    Ik zie dat jullie over 127 dagen terug zijn. Wij moeten nog 108 dagen (hoezo we hebben er zin in... ) en dan zitten wij er ook, maar dan aan de west kust van Oz en jullie in Azie.
    Ben benieuwd wat jullie daar aantreffen. In ieder geval nog heeeeeeeel veel plezier in Australie en in Azie straks!! Dikke tut

• 04 Mei 2010 - 11:32

Sjaak:

Tsjeard: ast it selfde dochst as op fjoutbalfjild, dan wurdst in grut rugby spieler!! Jir en der wat springe en dûke...
    Moai foto's, hieden jim net mear? Ik ha yn de gaten dat Jannie noch lieke folle drinkt, as normaal..!?!
    Hiel folle plezier der en in soart nocht en wille yn Azië. Hangmat en cocktails: succes mei wennen!

Lekker nietsje!

• 04 Mei 2010 - 17:05

Gerrit:

Hast al een nije telefoan?? Kinne we eindelijk wer belje!

• 04 Mei 2010 - 17:53

Inge Janny:

Hey daar!

Je binne even besig, mar wot ha jim der prachtige foto's op setten! Kin wol sjen dot jim der folop fon geniete! Nog even wot jild fertsjinne en don asen ol wer nei Azie...wot gjit de tiid snel! Bliuw fon jim avonturen genieten!

Leafs! :)

• 05 Mei 2010 - 10:03

Arjanne:

Aaaah goeie!

De wynfles is de leidraad fan jim reis wurden sjoch ik? lekker hoor!! ;)
    Mooie beelden...echt genieten!
    Soat wille mei de cocktails yn de hangmat!

xxxxxxx Arjanne

• 05 Mei 2010 - 15:01

Joyce:

Hee! Wat een mooie foto's zeg! Wist niet dat het daar zoooo mooi was! Veel plezier nog even daar en geniet se in Azie! Stuk goedkoper ook! Werk se nog en geniet ervan! liefs Joyce

• 05 Mei 2010 - 16:49

Arnold & Elise:

Heeey!!!!

Dus hard aan het werk... Goed bezig!! Vast geen 9 tot 5 baan? ;) Moeten we alvast een reïntegratiecursus voor jullie opstellen?!?

Binnenkort lekker aan de cocktails in de hangmat op het Aziatische strand... Wat een leventje zeg!!
    Nou geniet er van!! Houd jezelf een beetje uit de sleur van alle dag. Dat kan nog best een half jaar wachten.

Groetjes!!

• 05 Mei 2010 - 19:12

Ydo & Pauliena:

Hoi hoi,

Wat in prachtige foto's, jim ha der wol "kijk" op!! Wa fan jim hat dit tallent...

Dus oan't wurk, soms moat dat om dernei wer extra te genieten en te relaxen!!!

Hopelijk giet it fjirders goed mei jimme. Wy ha ek al wat warmer waar han, mar de ofrune dagen wie it min.

In protte plezier yn China en we wachtsje wer op jim foto's en ferhalen.

Groeten ut Frjentser

• 16 Mei 2010 - 18:06

Gera:

Leuk om weer van jullie te horen!! Klinkt nog steeds fantastisch! en mooie foto's!

Groetjes! Gera