Miep Miep........... Zoefffff - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tsjeard en Jannie Halbersma en Bouwma - WaarBenJij.nu Miep Miep........... Zoefffff - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tsjeard en Jannie Halbersma en Bouwma - WaarBenJij.nu

Miep Miep........... Zoefffff

Door: Tsjeard en Jannie

Blijf op de hoogte en volg Tsjeard en Jannie

16 Juli 2010 | Thailand, Bangkok

Hey allemaal,

Wat een klachten horen wij toch over het mooie en warme weer in Nederland. Mensen klagen over dat het te warm is, jullie beseffen toch wel dat je die lekkere warme dagen niet het hele jaar hebt, geniet ervan en zoek dan lekker de verkoeling in het zwembad of aan het strand en 's avonds een biertje in de hand!!! Zo doen wij het in ieder geval zoveel mogelijk. (oh ja wij hebben ook gebaald van het verlies van Nederland, maar ik (TSJ) was ook opgelucht, zou toch wel wat zijn Nederland wereldkampioen en ik zit zo ver van het feest en tweede is ook heel mooi!!!

Het laatste verhaal dat we jullie hebben verteld ging nog over Malaisie. De Cameron Highlands, een plekkie die we eigenlijk niet zouden bezoeken maar door verhalen van andere metgezellen toch op een bezoekje hebben getrakteerd, dit bleek een goede keuze. Na een lange maar goede busrit komen we 's avonds aan in Tanah Rata. Het grote verschil met de andere plaatsen is de hoge ligging van het dorpje. Dit brengt een koudere temperatuur met zich mee en dit voelen we meteen. We vinden al snel een hostel en douchen voor het eerst sinds 7 weken weer eens met warm water, je merkt nu pas hoe fijn dat eigenlijk is!!

In de Cameron Highlands hebben we een dag de wandelschoenen aangetrokken en zijn zelf de jungle ingegaan. Bij het infocentrum zijden ze dat er genoeg sings waren die ons de weg zouden wijzen. Twee hebben we er gezien 1 aan het begin, wat op zich erg praktisch is en nog eentje op iets wat op een splitsing leek midden in de jungle, voor de rest was het RUR. We hebben prachtig gelopen, maar het was ook wel erg zwaar. Na drie en half uur op de hoge bergjes met prachtige vergezichten en in de jungle met zijn geluiden en prachtige flora en fauna komen we in een dorpje uit. Voor ons gevoel niet goed maar toch maar naar beneden gelopen, waren al blij dat we uberhaupt weer uit de jungle waren gekomen. Met de hulp van een klein jochie komen we weer op de weg en lopen terug naar het dorp.

De andere dag hebben we met een tour de omgeving rondom het dorpje bekeken. Die bestaat voornamelijk uit bergen, jungle en theeplantages. De jungle hadden we al bekeken en met de tour hebben we op de hoogste berg van de Highlands gestaan en prachtige uitzichten gehad over de theeplantages. Een magnifiek uitzicht en verbazingwekkend hoe dit wordt verbouwd en geplukt. De arbeiders, voornamelijk mensen uit Nepal en India wonen in kleine arbeidershuisjes aan de voet van de theeplantages. Ze werken 6 dagen per week zowat het gehele jaar door. Omdat wij er op een zondag zijn en dat hun rustdag is wordt er helaas niet gewerkt waardoor we niet dit proces niet kunnen aanschouwen.

Op maandag 5 juli hebben we de overtocht gemaakt naar Thailand. In een lange rit en wat gedonder aan de grens, blijven toch rare lui die daar werken, thuis niks te vertellen en in dat kleine hokje reizigers het leven zuur maken, wat een hufters!!! Maar ondanks dat toch goed en wel gearriveerd in Hat Yai. We nemen een tuk tuk en zitten rond zessen in ons hostel. De volgende Morgen reizen we verder naar Koh Pee Pee. Hier hebben we drie dagen lekker geluierd en gezond. Omdat het er weer prachtig uitzag allemaal hebben we ook een snorkeltripje gemaakt. Onderdeel hiervan was ook Maya bay, ja jullie weten dan natuurlijk meteen dat hier de film "the beach" is opgenomen. En het kan nooit een straf zijn geweest voor Leo om hier te moeten filmen. Het wordt misschien een beetje eentonig maar voor ons nog niet, we hebben wederom prachtige haaien gezien tijdens het snorkelen, jammer genoeg is er aan het koraal al veel schade berokkend, mens en natuur drukken hier zwaar op.

Na Koh Pee Pee zijn we een dagje op Railay een relaxed plekkie met veel rasta invloeden en heerlijk eten. Joyce bedankt want inderdaad het eten was erg lekker bij Mom's kitchen!!

Na een dagje niks doen weer op de boot en in de bus en weer op de boot zodat we 10 uurtjes later op Koh Tao staan. Op Koh Tao hebben we voornamelijk eeuh, wat hebben we eigenlijk gedaan. Oh ja de finale gekeken en voor de rest zijn we erg bruin geworden van het zonnen. Vanuit Koh Tao zijn we gister na 30 uren in bussen en op boten aangekomen in Chang Mai. Morgen gaan we de jungle weer in. Dit keer met 4x4 en op een olifant. We gaan naar een Hill tribe Village en gaan Bamboo raften. Zondag gaan we in een mini busje richting Laos. We beginnen in Vieng Vang. Een plaatsje ongeveer 4 uren rijden ten noorden van Vientiane (de hoofdstad) Voor Laos hebben we ongeveer drie weekjes en daarna gaan we naar Cambodja waar we ook nog ongeveer drie weekjes hebben. Daarna is het tijd om weer terug te gaan naar Thailand. Wat en waar we de laatste dagen gaan slijten weten we nog niet precies eerst nog lekker genieten van de weekjes in Laos en Cambodja.

Tot de volgende keer maar weer!!!

groetjes ons

• 16 Juli 2010 - 06:42

Arnold:

Hey LUItjes!

Net ff snel op mijn werk jullie verhaal gelezen, vanavond de kaart er ff bij om al dat gereis beter te snappen, maar de verhalen zijn weer mooi!
    En ik weet niet wie er zo zit te klagen, maar ik vind het weer prima!!

Later

• 16 Juli 2010 - 06:47

Marij:

Je hoort mij niet klagen hoor over het mooie weer in nederland!! Jannie, wedstrijdje doen? Denk wel dat je het wint!
    Veel plezier in de jungle, daar zijn ook hele grote spinnen ;). En onderweg al tarantula geproefd? Geniet er van!

Leafs xx

• 16 Juli 2010 - 08:10

Arjanne:

Hee!

Ook van mij geen geklaag hoor :)
    Van de jungle naar the beach, naar een thee plantage en weer terug.... klinkt best leuk! Geniet van de laatste weken!!

xxxxx Arjanne

• 16 Juli 2010 - 09:18

Gerrit:

Klinkt allemaal weer goed! Kun je alweer bellen? Groetjes aan de vrouw!

• 16 Juli 2010 - 14:48

Ydo & Pauliena:

Wij snappen best dat het nooit verveeld. Al die verhalen en indrukken die jullie opdoen!!! In één woord geweldig...

• 16 Juli 2010 - 15:16

Elise:

Ook mij hoor je niet klagen over dat mooie weer! Daar krijg ik echt geen genoeg van!! :D

Dat oranjefeest was evengoed onvoorstelbaar groot afgelopen dinsdag!!! Heel A'dam liep uit :p....

Goed.... leuke jungletrip!! :D Gelukkig was er een behulpzaam jongetje :D... Je zal maar verdwalen? Tussen al die wilde dieren!

Gaaf hoor die jungle trip en olifantentocht, raften. Wij hebben er ook veel zin in! Maar ons india en nepal avontuur is nog 3 maandjes wachten.

Geniet van de laatste weken! We zullen nog wat mooi weer voor jullie bewaren ;)...

xxx

• 16 Juli 2010 - 16:10

Eelkje:

Mooi mooi mooi zeg! Suggestie voor tripje na Cambodja en Laos. Paar daagjes Hanoi. Je hoeft echt niet het hele land door, maar in die stad kijk je je ogen uit.
    Enjoy, Eelkje

• 16 Juli 2010 - 18:00

Sietse:

heee minsken..
    nee dat waarme waar is jûst lekker..en ja dan mat je idd efen wat ferkoeling siekje.maar wer in moai ferhaal.
    meitsje der wer wat moais fan ien die lêste wieken.

groeten fan alle lieders fan e spulwike :)

bestuuuh

• 19 Juli 2010 - 13:53

Joyce:

Oh leuk zeg! Goed dat jullie maya beach hebben gepakt! En haaien gezien? Gaaf! Leuk om te horen dat alles nog steeds naar het zin is en dat het goed bevalt! Ja lekker eten he in mom's kitchen haha! Heerlijk als ik er nu weer aan denk... Succes met de jungle tocht! Die zal wel zwaar worden maar erg leuk! Fototoestel in de aanslag! Geniet ervan! x