Oost west naar huis gaan vinden we nu wel best! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tsjeard en Jannie Halbersma en Bouwma - WaarBenJij.nu Oost west naar huis gaan vinden we nu wel best! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tsjeard en Jannie Halbersma en Bouwma - WaarBenJij.nu

Oost west naar huis gaan vinden we nu wel best!

Door: Tsjeard en Jannie

Blijf op de hoogte en volg Tsjeard en Jannie

04 September 2010 | Thailand, Bangkok

Hey allemaal,

Na een paar dagen Bangkok en toen een weekje relaxen op het strand van Koh Chang zitten we nu weer in Bangkok. Het is vandaag 4 september de dag voor vertrek. De laatste 2 dagen stonden in het teken van de souvenirs. Wat een gekkenhuis en wat een gedoe zoveel kopen. Maar we zijn geslaagd en vandaag gaan we ons nog lekker in het zwembad gooien, massage nemen en voor de laatste keer uit eten en naar ons favoriete barretje. Jullie zijn allemaal op de hoogte gehouden van onze avonturen en wij zullen dit nog even samenvatten.

De laatste 11 maanden, 48 weken, 335 dagen stonden bol van de verschillende avonturen en belevenissen.Deze periode hebben we in 7 verschillende landen doorgebracht en vele duizenden kilometers hebben we afgelegd. Om overal te geraken hebben we gebruik gemaakt van 22 verschillende manieren van transport. We hebben 14 vluchten moeten maken om de grote landen te doorkruizen en te bekijken. Ook hebben we enkele grote busritten moeten maken. 7 keer hebben we dit in de nacht gedaan. Maar de meeste keren hebben we de oude vertrouwde benenwagen genomen.

Je ziet natuurlijk een beetje meer als je in het buitenland bent en van plekje naar plekje reist, maar de basis is hetzelfde. Primaire levensbehoeften zijn nog altijd eten, drinken en onderdak. We hebben ontelbaar veel gerechten geprobeerd en 92 verschillende slaaplocaties gehad.

Om de landen in te komen hebben we een paspoort aangeschaft. Met alleen een foto van onzels erin en nu bijna op weg naar huis staan er 3 visa's in en 19 stempels. De verschillende landen brengen verschillenden culturen en normen en waarden met zich mee. Ook de talen waren in veel gevallen niet echt gelijk aan elkaar. Maar met een beetje Engels en handen en voeten kom je ver, heel ver. Maar waar je wel aan moet wennen zijn de verschillende valuta's. Op deze reis hebben we 10 verschillende valuta's gebruikt.

Zoals gezegd en de verhalen op de site doen weergeven, 22 verhalen in totaal, zijn we op veel plaatsen geweest. Met name Jannie heeft dit op beeld vastgelegd. De schatting is dat er rond de 20000 foto's zijn gemaakt. En als laatste feitje en dat geldt met name voor de Aziatische landen, we zijn ontelbare keren opgelicht en het voelde heerlijk!!!

We willen jullie allemaal bedanken voor de fijne reacties die we hebben gehad tijdens de reis. Het is altijd leuk om ver van huis te merken dat er mensen zijn die nog aan je denken. Maandag 6 september zijn we weer in Friesland en zullen thuis nog meerdere foto's van de periode in Azie toevoegen aan de site.

Als jullie benieuwd zijn naar meer verhalen of meer foto's kom gerust eens langs. De komende tijd zitten we verdeeld in Winsum en Kubaard en jullie zijn van harte welkom.

Bedankt!!!

Leafs Tsjeard en Jannie

• 04 September 2010 - 06:55

Elise & Arnold:

Hey wereldreizigers!

Een mooi stukje nog net voor vertrek, een hele goede reis en we zullen binnenkort maar ff wat afspreken!

Groetjes

• 04 September 2010 - 07:33

Elise & Arnold:

Aangezien jullie vele kilometers hebben afgelegd, is Friesland - Zeist/Utrecht nu vast een makkie....

• 04 September 2010 - 08:21

Carin Homan:

Hallo Tseard en Jannie, wat een geweldige reis hebben jullie gehad! Ik vond het leuk om jullie af en toe te volgen. nu nog een goed reis naar huis en dan...... acclimatiseren. Veel plezier en succes.
    Groetjes Carin

• 04 September 2010 - 09:37

Heit En Mem:

He, wij hebben de tassen weer ingepakt na een paar dagen Ameland.
    Nog 2 nachtjes en dan !!!

• 04 September 2010 - 10:21

Gerrit:

Ik vind dit wel een beetje scorebordjournalistiek Tsjeard..

• 04 September 2010 - 18:04

Arendje:

welkom terug in friesland
    het is meteen mooi weer
    valt het niet zo op
    zal wel weer wennen zijn
    groetjes

• 04 September 2010 - 19:05

Marij:

Jullie zijn er bijna, jullie zijn er bijna!!! Maar nog niet helemaal...

Een hele goede reis naar huis!

Ik heb er echt heel veel zin in dat jullie thuiskomen!

Liefs Marij

• 05 September 2010 - 04:59

Elise:

Heey hoi!!!

Nog eventjes.... Morgen om deze tijd hebben jullie alweer voetstappen op NL bodem staan een paar km. hier verderop.
    Ik heb er ook veel zin in jullie weer te zien, jullie verhalen te horen en foto's te zien!!

Tot snel!!!

Liefs,
    Elise

• 05 September 2010 - 18:24

Luc:

Hoi Jannie en Tjeard, wat gaat de tijd snel. Lijkt nog maar zo kort dat jullie vertrokken. Heb alles via de site gevolgd en was super leuk om te lezen. Lijkt me dat jullie een super ervaring hebben gehad en ernorm hebben genoten. Veel plezier met de terug reis en hoop dat jullie daar ook weer zin in hebben. Ben erg benieuwd naar jullie verdere verhalen. Welkom straks weer in ons mooie Fryslan. Welcome home. Groetjes,

Luc en Melvin.

• 06 September 2010 - 06:59

Jacob:

Wolkom THUS!Tot snel.

• 06 September 2010 - 10:28

Gera:

Een hele goede reis gewenst!! (of zijn jullie inmiddels al thuis?)
    Tot snel!

• 12 September 2010 - 18:17

Bianca:

Hey Jannie welkom terug. Ik heb jullie verhalen steeds gevolgd, erg leuk om te lezen; kom je binnenkort eens een bakje doen op het hofke.

Bianca

• 05 Oktober 2010 - 14:55

Elise:

Waar blijven de foto's van Azië?? ;)