14 dagen in een totaal andere wereld - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Tsjeard en Jannie Halbersma en Bouwma - WaarBenJij.nu 14 dagen in een totaal andere wereld - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Tsjeard en Jannie Halbersma en Bouwma - WaarBenJij.nu

14 dagen in een totaal andere wereld

Door: Tsjeard en Jannie

Blijf op de hoogte en volg Tsjeard en Jannie

10 Juni 2010 | Indonesië, Senggigi

Hallo allemaal,

Hier een bericht uit indonesie, om precies te zijn zitten we nu in Senggigi op Lombok. We zitten nu alweer twee weken in indonesie en het lijkt ons tijd voor een update.

We zijn op 27 mei aangekomen in Jakarta. Hier kunnen we erg kort over zijn een grote,grijze, grauwe en veel te drukke stad. Het is echter wel een beleving op zich als je met een taxi op de Jakarta rijstijl wordt vervoerd. Regels zijn er niet en het gaat wonderbaarlijk genoeg ook allemaal nog goed. De claxon is hier je grootste vriend.

Vanuit Jakarta zijn we met een trein naar Bandung gegaan en hebben daar een nachtje geslapen. We hebben niet veel van de stad gezien maar dit was wederom een grote drukke stad. Niet iets waar we voor naar dit land zijn gekomen. De volgende dag vroeg op en met de minibusjes door het drukke verkeer ons weg gevonden naar een busstation. Gelukkig had de lieve gastvrouw wat dingen opgeschreven en dat was maar goed ook.

Vanuit Bandung met de bus naar Pangandaran. Een plaatsje aan de kust waar we ons eerste stukje strand zullen aanschouwen. In de bus komt een lokaal meisje naast ons zitten en we babbelen de volgende 7 uren in gebrekkig engels over van alles en nog wat. Op de helft van de rit komen we vast te zitten in het verkeer doordat er een ongeluk is gebeurd en dan is het maar net waar de mensen zin in hebben. Het tegemoet komende verkeer neemt alle rijbanen in beslag en de politie heeft ook niet de macht het allemaal vlot te laten verlopen. Erg grappig om te zien, we hadden airco in de bus dus het bleef ook grappig!!!

In pangandaran twee dagen verbleven, heerlijk op het strand gewandeld en heerlijk gegeten. Omdat er in 2006 nog een tsunami is geweest in het plaatsje, waar je nog elementen van ziet, is het strand niet fantastisch en besluiten we na twee dagen weer verder te gaan. ons volgende bestemming is Yogya.

Vanuit Pangandaran een busje genomen naar het treinstation en daar op de trein naar Yogyakarta gestapt. De trein heeft wat vertraging maar dat is niet zo erg we hebben alle tijd!!

In yogyakarta in een fantastisch hotel geslapen, heerlijk bed, goede wc, fatsoenlijke douche en een zwembad!! Tijdens ons verblijf zijn we naar de Borobudur tempels geweest. Fascinerend om te zien en het Engelsje stelletje Chris en Krissy waar we even mee opgetrokken hebben maken het ook nog een gezellige dag. We hebben erg genoten al is het wel erg warm en een duik in het zwembad aan het eind van de dag is een bekroning op deze heerlijke dag.

Vanuit Yogyakarta hebben we de nachtbus genomen naar Bali en de eerste twee dagen in Ubud doorgebrach. In de nachtbus zaten we samen met een andere Fries als enige toeristen. Een gezellige tocht gehad en lekker geslapen in de bus, was erg luxe.

Ubud is een schitterend pitoresk plaatsje waar veel toeristen verblijven. We hebben de tempels bekeken en daar lopen ook zo rond de 300 apen rond. Erg grappig, het is net de apenheul maar dan loopt alles los rond en worden ze niet natgespoten als ze bij je komen zitten. Een aapje vond het nodig bij mij de luizen of vlooien uit het haar te halen, is dat ook maar weer gebeurd. In Ubud hebben we een heerlijke massage gehad (Full Body) en deze vertaling kun je nagenoeg letterlijk lezen. Een uurtje heerlijk ontspannen op de tafel. Voor mij (tsjeard) hoeft dit niet weer, een uur stil liggen is wel erg lang!!!

Vanuit Ubud, nu weer helemaal uitgerust en relaxed een auto genomen naar Pangdanbai om hier weer twee dagen te verblijven. Heerlijk gezwommen en gezond. En in ons hotel weer overheerlijk gegeten!! We zitten in een land van heerlijk eten en nog slanken we af, hoe goed is dat!

Pangdanbai is voornamelijk een plaatsje waar je de boot naar Lombok neemt. Dit hebben wij dan ook gedaan en samen met een Nederlands ouder stel gezellig de dag doorgebracht op de boot en nu zitten we ook weer in hetzelfde hotel.

Vanaf hier gaan we naar de Gili eilanden en daarna weer rustig terug naar Bali. We gaan nog een scooter huren om de oostkust en misschien een gedeelte van het Noorden van bali te bekijken om vervolgens rustig richting het vliegveld te gaan. 24 juni is onze vlucht naar Kuala Lumpur waar weer een nieuw avontuur begint................

we houden jullie op de hoogte,

Groetjes

ons

• 10 Juni 2010 - 05:56

Arnold Hoekstra:

300 apen...? Sjaak ook tussen deze apen ook gespot?

• 10 Juni 2010 - 06:25

Jacob Visser:

Een lekkere special massage ;)...... dat is wel goed voor de Indonesiërs, dat jij een uur niets kunt uitvreten: daar wordt het al weer een stuk veiliger van!

Het ontluizen was zeker wel nodig voor jou Tsjeard? Ik kan het zeker ook wel gebruiken: ik heb altijd ontzettend veel jeuk op mijn (lelijke) kop.

Geniet nog even van Indonesië!

Jacob

• 10 Juni 2010 - 08:22

Gerrit:

Have fun mate!

• 10 Juni 2010 - 09:05

Elise:

Heeey!!!

Hele belevenis op zich zo'n taxirit in Indonesië.... Kun je weer afstrepen op het lijstje!!

Gezellig dat jullie een Fries tegen kwamen.... Kun je het Fries een beetje bijhouden!!!
    Leuk zo'n apenheul daar, handig dat ze zo ongevraagd gaan vlooien... Hihih!!

Veel plezier op de Gili eilanden & Bali!!

Groetjes vanuit Lombok ;)
    Elise

• 10 Juni 2010 - 15:41

Melle En Stiena:

Jullie vermaken je nog steeds prima lezen we wel.

Geniet ervan en alvast weer veel plezier voor jullie volgende avontuur!!

Liefs Melle en Stiena

• 10 Juni 2010 - 17:18

Peter Halbersma:

300 apen of 301 :)

• 10 Juni 2010 - 20:57

Sieger:

En die andere fries in die nachtbus naar Bali is weer terug in het Amsterdamse en wenst jullie een heel gezellige verdere reis toe.

• 15 Juni 2010 - 07:29

Marij:

He hoi!

Jim ha der wer better waar as jir... Ha gili-eilannen even googled, mar sjocht der helemaal net verkeerd ut! Ist wat foar de huwelijksreis?? Geniet der fan!

Tut my