Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tsjeard en Jannie Halbersma en Bouwma - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Tsjeard en Jannie Halbersma en Bouwma - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen!

Door: Tsjeard en Jannie

Blijf op de hoogte en volg Tsjeard en Jannie

10 Oktober 2009 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

In colonne naar schiphol gereden en zonder problemen ingecheckt. En dan het moment van het afscheid en de gate door. Nu zijn we onderweg, vrij als een vogel.
De eerste bestemming was Hong Kong. erg warm en veel hoge gebouwen! Heel leuk om dat een keertje te kunnen zien. Met de peaktram zijn wij een berg opgegaan waar we konden uitkijken over het enorme Hong Kong! Verder nog wat door de stad gewandeld en wat dingen bekeken. Ons verblijf daar duurde 18 uren en die waren best wel lang. Tijdens de 11 urige vlucht daarvoor hadden wij ook niet geslapen. Om 23.40 locale tijd vertrok ons volgde vlucht naar de bestemming Cairns in Australie. Doordat we erg moe waren hebben we deze vlucht vooral slapend door gebracht. En toen... eindelijk zagen we Australie verschijnen. Hier hebben we lang op gewacht. De eerste nacht in een heerlijk hotel met een geweldig uit zicht! nu zitten we in een hostel, dat bevalt ook heel goed. Vandaag hebben we een strand bezocht, echt heel mooi! Morgen hebben we een tour geboekt om te gaan snorkelen bij het great barrier reef! Hoe kun je nou beter je verjaardag vieren, dan lekker dobberend in de blauwe zee met allemaal gekleurde visjes!!!!

Dit was het voor nu, we houden jullie jullie op de hoogte!

Leafs Tsjeard en Jannie

• 10 Oktober 2009 - 08:10

Gelmer & Nienke :

Hey hey,

Zouden jullie aub willen ophouden met het schrijven van dit dagboek want ik kan dit geestelijk niet verwerken allemaal. Nienke en ik twijfelden even of het nou afgunst of jaloezie was wat we voelden... bij nader inzien gaan we voor bewondering! ZIjn jullie pas begonnnen... moet je nagaan!

Geniet lekker leden!!!

x

Nienke & Gelmer

(TSJ: proost even een XXXX GOLD! Lekker man!)

• 10 Oktober 2009 - 08:43

Gerrit & Idris:

Klinkt goed!! Komen jullie bijna weer thuis???

Groetjes!

• 10 Oktober 2009 - 09:40

Karin:

Hey Jannie,

Wat fijn om te horen dat jullie je plan hebben door gezet. Ik vind het echt geweldig.
    Maar tegen de tijd dat jullie terug zijn ben ik hoop ik weer terug in Leeuwarden. Iig heel veel plezier :D

Liefs Karin vanuit Amsterdam.

• 10 Oktober 2009 - 09:42

Arjanne:

Ik zie jullie in gedachten lopen.. Onderaan de berichten staat: Tsjeard en Jannie bezoeken? Boek een goedkope vlucht etcetc. Wat zou ik graag op die knop willen drukken!
    Wat fijn dat jullie veilig aangekomen zijn.

11 oktober 2004, een dag om niet te vergeten. Jip en Janneke vlaggetjes, mooie en gekke cadeautjes..

Ga je er een gewoonte van maken om in het buitenland je verjaardag te vieren? :)

We drinken een glaasje op je, vanaf de bank in het regenachtige Fryslan!

Liefs

• 10 Oktober 2009 - 14:31

Elise:

goed te horen dat jullie een goede reis hebben gehad!! (Y) Zou ook graag met Arjanne mee gaan met een goedkope vlucht ;), waar het niet dat er ook gewerkt moet worden!! :(

Jannie, een hele fijne verjaardag daar tussen al die visjes in het water!! Hier is het lekker herfstachtig...

Liefs

• 10 Oktober 2009 - 15:30

Gineke:

Geweldig man! ik sjoch jim der helemaal troch de strjitten fan cairns rinnen. At jim mei dat snorkeljen de mogelijkheid krije om een introduction dive te dwan, zeker dwan, kost hast niks en is echt ien fan de beste dingen diest der dwan kist!
    fijne jierdei moarn!

• 10 Oktober 2009 - 17:59

Ydo & Pauliena:

He Tjeard en Jannie,

Fijn op te hearen dat jimme in goeie reis hân ha.

Jannie, alfest in hiele fijne jierdei tawinske. Dat moat wol lukke, of net!!

Tot horens,

• 10 Oktober 2009 - 18:37

Bianca:

Hey dat klinkt ongelovelijk goed allemaal...oooh wat ben ik jaloers!! En alvast gefelciteerd met je verjaardag Jannie, en ja waar kun je dat nu beter vieren dan daar en op die manier...

• 10 Oktober 2009 - 19:40

Annie Tuinhof:

groetjes uit oudeschoot
    nog van harte en veel plezier en we volgen jullie reis op de site natuurlijk

• 10 Oktober 2009 - 21:39

Marij En Arjanne:

hoi feestbeest en tsjeard!

gefeliciteerd mei dyn jirdei! moaier kin inderdaad net tusken de fisken in feestje vieren! mar tinkst wol om de haaien?!! :) mooi dat jim goed oankaam binne. groeten fan iederien jir op pier syn feestje!

tut us

• 11 Oktober 2009 - 06:56

Cees En Femke:

Hee Tsjeard en Jannie!!

Super om te hearen dat jim it sa nei it sin ha!Jannie, fan harte gefeliciteerd mei dyn jirdei!!Wij drinke der wol efkes ien op!!

Leafs Cees en Femke

• 11 Oktober 2009 - 07:31

Sietse En Sandra:

Hee Tsjeard en Jannie,

It is no al leuk om jim avonturen te lezen! Bin hiel benijd wat jim fierder belibje!
    Jannie, fan herte lokwinske mei dyn jierdei! Meitsje der in geselliche dei fan!

Tút Sietse en Sandra

• 11 Oktober 2009 - 09:16

Tsjalling & Jolanda:

Hé wereldreizigers,

allereerst Jannie: Van harte met de dag van vandaag!Het is zeker leuk om al snorkelend je verjaardag te vieren!Weer eens wat anders dan thuis op de bank met een stukje appeltaart!:D

Heel veel plezier daar!

Groetjes Tsjalling en Jolanda

p.s. gister 0-0 veel strijd,slecht voetbal

• 11 Oktober 2009 - 10:22

Jurjen En Korrie:

hallo tsjeard en janny, fyn om te hearren dat jimme in goede reis hawn ha,en leuk om jim sa te folgjen. janny lokwinske mei dyn jierdei. folle plesier !!
    groetnis ut nylan.

• 11 Oktober 2009 - 10:32

Jos En Wieke:

Hey jarige Jannie en Tsjeard!
    Mooi dat jimme goed te plak kommen binne.
    Lekker oant genieten fan it snorkelen?! Kin my mindere kadootsjes yntinke! Wy hawwe der hjusterjûn alfest ff in pear... op dronken ;)
    Leafs Jos en Wieke

• 11 Oktober 2009 - 10:37

Sjaak:

He Mates,

Jannie fan herte lokwinske mei dyn jierdei! Wy ha der juster efkes ien op dy dronken.
    Gelmer en Nienke fjilden it ek al.....de KRIEBELS. Kriebels sil ik seker halde....seker mei jim moaie ferhalen!
    Ha die voetbalmantsjes ek wat te lang boppe it grutte rifke swommen.....0-0 ;)

Daaaag

• 11 Oktober 2009 - 17:41

Marrit Brouwer:

Hey Jannie en Tsjeard,

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    Veel plezier en genietze op jullie reis.

Groetjes, Marrit en Wilko

• 11 Oktober 2009 - 19:50

Ruurd En Erika :

Ha suske, fan herte lokwinske mei dyn jierdei en in protte sunens tawinske. In it sintsje op it Vrijthof, hawwe wy der in pear op dronken. Dat wie in goed idee fan jimme!!!!!!
    Cheers mates!
    Ek groetnis fan usse jongens.

• 12 Oktober 2009 - 06:36

Klaziena:

Heey!!
    Super nu eindelijk te kunnen beginnen met jullie reis. Nog een jaartje meer wijsheid erbij, dat moet dus helemaal goed komen! Nog Gefeliciteerd Jannie!
    Lfs Klaziena

• 12 Oktober 2009 - 07:47

Lysbeth:

hoi janny,
    ik had op het werk geen afscheid meer van je genomen! dus bij deze wens ik je nog een hele fijne reis! geniet ervan!
    groetjes, lysbeth

• 12 Oktober 2009 - 18:09

Gera:

Hej!

Klinkt fantastisch! Nog van harte gefeliciteerd he Jannie!! :D
    Ik hoop dat jullie een hele mooie tijd krijgen!

Liefs Gera