Kerst en Oud en Nieuw - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tsjeard en Jannie Halbersma en Bouwma - WaarBenJij.nu Kerst en Oud en Nieuw - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tsjeard en Jannie Halbersma en Bouwma - WaarBenJij.nu

Kerst en Oud en Nieuw

Door: Tsjeard en Jannie

Blijf op de hoogte en volg Tsjeard en Jannie

06 Januari 2010 | Australië, Sydney

Kerst en oud en nieuw vieren in het buitenland, hier hebben we een lange tijd naar uitgekeken. Kerst hebben we gevierd met de mensen waar we de laatste twee weken hebben gewwoofed.

Waar we normaal ons kerstkostuum aantrekken in de ochtend in het koude Nederland, lange broek en een warme trui met de geitenwollen sokken om het allemaal goed warm te houden was het dit keer net even anders.
We stappen hier 's ochtends in de korte broek en het t-shirt de heerlijke ochtendzon in.

Later in de ochtend komen de anderen ook binnen, Hugh een goede vriend van Catherine (onze WWOOF'ing host) en Chris en Christine, de buren. We beginnen met de kadoo's, die onder de fantastisch mooie, kerstboom vandaan komen!!! 'S middags lekker eten met zijn allen, eend, ham, salade en kip. Het grote verschil alleen is dat het hier veel warmer is en dat dit ook op je eetlust drukt. Normaal gesproken eten we thuis voor drie weken in twee dagen, hier is dit allemaal even anders.

'S middags zijn we met z'n vieren, Catherine, Hugh en wij naar het strand gegaan. Heerlijk gezwommen en nog wat bijgebruind. De rest van de middag zijn we bij vrienden van hun langs gegaan en de nodige hapjes en drankjes genuttigd. 'S avonds nog maar eens wat gegeten en zo kwam er een einde aan onze kerst in het buitenland.

We hadden totaal geen 'echt' kerstgevoel, maar het was wel erg gezellig en een leuke ervaring om het eens op deze manier te vieren. In Australie vieren ze kerst maar 1 dag en dus was het kort maar krachtig.

De dagen tussen kerst en oud en nieuw hebben we in NewCastle gespendeerd. Een leuke stad om een paar dagen rond te hangen.

31 december, rond tien uur de bus gepakt naar Sydney. Als we plaats willen nemen in de bus, komen we toevalligerwijs naast een andere fries terecht. Zij is voor haar studie in Australie en gaat na drie weken gereisd te hebben weer terug naar Sydney. Op de eerste dag in Cairns kwamen wij ook een Fries tegen en deze twee friezen kennen mekaar ook en wonen niet ver bij elkaar en ons vandaag, erg toevallig.

Om twee uur vinden we ons plekkie in het park waar we het vuurwerk gaan aanschouwen. Gedurende de tien uren wachten hebben we veel gelachen en gesproken met andere lotgenoten. Het is een heerlijke sfeer, in de krote broek met een biertje in de hand in een park in Sydney te wachten op het vuurwerk. Om negen uur wordt er voor de 'kinderen' wat vuurwerk afgestoken en beginnen de laatste drie uren van het wachten.

En dan is het zover...... ten, nine.... etc, happy newyear! Een grote vuurwerkzee, een kwartier lang niks anders dan vuurwerk, echt schitterend om te zien. Een leuke ervaring rijker gaan we op naar de trein. Nog drie uurtjes in de trein en dan zijn we weer bij ons hostel in Newcastle. We hebben echt heel erg genoten van de sfeer, het vuurwerk, de drankjes en het allemaal!!!

Voor de gene die het vuurwerk ook wil zien, zie deze link:

• 06 Januari 2010 - 07:55

Gerrit & Idris:

De beste winsken hi!

• 06 Januari 2010 - 09:49

Elise:

Hooooooi!!!!

Leuk te lezen hoe jullie de kerst en oud&nieuw hebben doorgebracht. Toch gezellig dat we hier 2 kerstdagen hebben... :D
    Grappig, Friezen kom je ook overal tegen hé!! Leuk hoor!! Jullie moeten het Fries niet verleren ;)....

Nou veel plezier maar weer!! Mooie foto's weer gemaakt!

xxx

• 09 Januari 2010 - 13:02

Julia:

Hoi! Ooh, wat doen jullie toch steeds leuke dingen! Ik vind het helemaal leuk om te lezen! Geniet er maar goed van.

groetjes!