Laatste week Wwoofen en Withsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Tsjeard en Jannie Halbersma en Bouwma - WaarBenJij.nu Laatste week Wwoofen en Withsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Tsjeard en Jannie Halbersma en Bouwma - WaarBenJij.nu

Laatste week Wwoofen en Withsundays

Door: Tsjeard en Jannie

Blijf op de hoogte en volg Tsjeard en Jannie

18 November 2009 | Australië, Airlie Beach

Hallo allemaal,

Op dit momnent zitten we weer in Airlie beach na een fantastische zeiltocht, maar hier later meer over.

Eerst ons vertrek van de boerderij waar we drie weken hebben gewerkt.

Het viel ons zwaar om afscheid te nemen van de mensen die drie weken lang voor een geweldige vriendschap hebben gezorgd. Na de eerste dag voelden we ons thuis en dat is alleen maar sterker geworden.

De laatste week hebben we nog lekker genoten van de omgeving, we zijn nog naar een National Park geweest en daar een schitterende wandeling gemaakt.

We zullen de boerderij, de dieren en het meeste Craig, Kelli, Kurt en Ty erg missen, maar we hebben er een bijzondere tijd gehad en vrienden voor het leven gemaakt.

Op woensdag 11 november hebben we de bus gepakt richting Airlie beach om daar de zeilcruise te gaan maken waar we al lange tijd naar uit hebben gekeken. De eerste dagen voordat we deze cruise hebben gemaakt hebben we gerelaxed bij de lagoon, lekker in de zon gelegen, paar biertjes gedronken en weer helemaal tot rust gekomen.

En dan wordt het zondag de dag dat we eindelijk naar het schitterende blauwe water en het echte witte zand gaan, dit is in ieder geval wat ze ons vertelden.
Geen woord van dit alles is gelogen.
We vetrokken in de middag rond de klok van 14.00 uur. Omdat er te weinig wind stond hebben we niet veel kunnen zeilen. Aan het begin van de avond komen we aan bij Whitehaven beach en gaan daar voor anker.

'S avonds lekker een BBQ gehad en wat wijntjes genuttigd aan dek. De meeste mensen gaan al vroeg naar bed omdat morgen om 6.15 het ontbijt gereed staat. Ook wij liggen al vroeg, echter we hebben besloten aan dek te slapen. Onder de mooiste en helderste sterrenhemel die we ooit hebben gezien,echt ongeloofelijk. Heel veel vallende sterren en als je 's nachts wakker wordt en je ziet al die sterren, weet je dat je goed bezig bent!!!!

De volgende dag vroeg ontbijt en een wandeling gemaakt op Whitehaven beach in het witste zand ter wereld staan de voetstappen van deze twee Friese reizigers, goed gevoel! Ook hebben we nog gezwommen en gezond, erg lekker.

Na ongeveer drie uurtjes weer aan boord gebracht en verder gevaren naar ons eerste snorkelspot. Hier hebben we de mooiste vissen en schitterend koraal gezien. De grote vissen konden we aaien en het is te mooi geweest om het allemaal te beschrijven. We waren als eerste in het water en ze moesten ons weer ophalen anders lagen we er nu nog!!

De tweede locatie was minder visrijk echter hier was het koraal weer erg mooi, tevens waren de kleine strandjes erg mooi en lekker om even uit te rusten.Na het snorkelen varen we nog een klein stukje om even verder op weer voor anker te gaan.

Die avond hebben we aan dek nog de hele avond gezellig met twee poolse reizigers gesproken en wat Goon (goedkope wijn) en rum gedronken.

De volgende morgen was het erg vroeg op weer rond de klok van 6.00 uur ontbijt. Niet veel later liggen we weer in het water om te snorkelen. Dit keer niet te lang want hierna beginnen we weer aan de tocht terug....helaas.

De tocht terug duurt nog ongeveer twee uurtjes en dan zetten we weer voet aan wal. We gaan nog even wat eten met onze Poolse vrienden en daarna lekker douchen, dit is dan ook alweer drie dagen geleden.

Nu zitten we dus weer in Airlie Beach en vanavond gaan we weer verder richting Town of 1770. Hier gaan we surflessen nemen en weer wat zon oppikken.

Het is een lang verhaal geworden en dit zouden we niet doen, maar er was te veel moois waar we jullie niet van konden onthouden. De foto's volgen ASAP,

Tot het volgende verhaal,

liefs Tsjeard en Jannie

• 18 November 2009 - 08:01

Marij:

He hoi!

Wat een heerlijke verhalen! Soe graag even bij jim sjen wolle! Hjir is it echt hjerst, vies waar...

Geniet der lekker fan!

Leafs xx

• 18 November 2009 - 08:17

Gerrit:

Wat een mooie verhalen! Ben jaloers!

• 18 November 2009 - 09:39

Arjanne:

Prachtig! Fijn dat jullie zo kunnen genieten van elk moment en van het weer! Wij waaien en spoelen hier bijna weg..

Liefs

• 18 November 2009 - 09:46

Cees En Femke:

Wat belibje jim toch in super leuke dingen, wij woene wol graag efkes ruilje!!!Mooi om te lesen dat alles goed is en dat jim it sa nei it sin hawwe!!

Geniet derfan!
    leafs Cees en Femke

• 18 November 2009 - 12:01

Gelmer & Nienke :

hey hey,

We genieten van de verhalen hoor! Vooral die vallende sterren doen het goed. Hier zijn het momenteel alleen de bladeren die vallen; en wel met een razend tempo!

Geniet!

x

Gelmer & Nienke

• 18 November 2009 - 12:30

Ineke:

Hoi Tsjeard en Jannie,

Oan de ferhalen te sjen binne jim folop oan it genietsjen. Leuk om te lezen.

Groetsjes Ineke,Hotze, Pieter en Marlies.

• 18 November 2009 - 14:13

Ytje Van Der Ploeg:

Hallo Tsjeard en Jannie, wat een fantastische ervaring. Australië staat ook op mijn verlanglijstje. Had ik ook moeten doen toen ik jonger was. Geniet ervan en fijn dat ik nogeens wat van jou kan volgen, Jannie! Ik ben ook nog druk met project Zweden. Ik wens jullie nog een hele fijne tijd samen en kijk zo nu en dan weer even Groet Ytje

• 18 November 2009 - 15:11

Arjanne En Pier:

hee!

het klinkt allemaal errruug relaxed..genieten! doen wij hier ook hoor in wind en regen ;)

xxxxxx

• 18 November 2009 - 16:28

Esther En Sietze:

Hey Tsjeard en Jannie,

Super leuk om te lezen wat jim allegearre belibje. Geniet der fan.

Leafs Esther en Sietze

• 19 November 2009 - 10:30

Wicky:

He Halby, wat een verhaal,schitterend.
    Kun je je reis niet wat verkorten want bij SDS zitten ze om je te springen.
    Groeten en geniet,

Wicky

• 19 November 2009 - 16:46

Melle En Stiena:

Heej lieverds...

heerlijk om jullie verhalen te lezen, maar we worden er ook wel een beetje jaloers van. Want het klinkt geweldig mooi!!

Liefs Melle en Stiena

• 22 November 2009 - 03:17

Inge Janny:

He goeie!

Wot ha jim ut der nei ut sin! In mooie natuur, wot snorkelje, geniete fon ut waar en sa no en dan wot werke...heelijk! Echt leuk om jimme verhalen te lezen! Geniet derfon!

Leafs Inge Janny

• 25 November 2009 - 20:48

Julia :

OoH, wat is het leuk om jullie verhalen te lezen, net of je zelf ook daar bent. Wat doen jullie leuke dingen zeg! Super!
    Geniet er maar goed van!
    Groetjes!

• 27 November 2009 - 11:55

Elise:

Heey!!

Wat een leuke verhalen weer!! Zou bijna de trein naar Schiphol nemen om die kant op te komen...
    Hier is het stormachtig herfstweer!!

Veel plezier daar!!

xxx

• 28 November 2009 - 09:43

Renske:

Hoi Jannie en Tsjeard,

heb alle verhalen net gelezen. Wat klinkt dat super en wat een avontuur. Door de fotos kan ik me er ook een goed beeld bij vormen, super!

Groetjes Renske

• 29 November 2009 - 12:10

Cees En Femke:

Tsjeard, fan harte gefeliciteerd mei dyn jirdei!!Meitsje der in geselliche dei fan!!

tut cees en femke

• 01 December 2009 - 11:04

Miriam:

Het Jannie en Tsjeard,

Ik heb net al jullie verhalen gelezen. Wat super hebben jullie het daar. Geniet van alles wat je daar tegen komt. Ik vind het leuk om jullie verhalen te blijven lezen en de foto's te bekijken.

Groetjes Miriam

• 03 December 2009 - 08:16

Jurjen En Korrie:

It is wat oan e lette kant, mar noch lokwinske mei dyn jierdei tsjeard. super om dy yn sa'n prachtige omgeving te fieren!! en wat in moaie foto's ! folle plesier fjirder.

• 12 December 2009 - 22:32

Sjaak:

Visser en Hoekstra binne al besich mei de foarberiedingen op ûs houlik! Wat in minne tiid, bin sa siik as in hûn. Moat boppedat ek noch in geweldich leuk feestje yn Grins misse (redacteur bevestigd deze conclusie). Fermoeden, mexicaanse of Q-koorts...
    Mar goed, hoe 'te licht ik ek bin' hoe ist mei jimme?

Groetnis fan dy reade boarre!